Veelgestelde vragen Comfort

Lees alle veelgestelde vragen rond het doorgeven van wijzigingen

Wijzigingen

  • De naam van mijn huisdier is veranderd, hoe kan ik dit wijzigen?

    Als je de naam van je huisdier wilt wijzigen kan dit via het contactformulier of telefonisch op 072 5 180 280 (lokaal tarief).

  • Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

    Je kunt je adres wijzigen via het contactformulier of telefonisch op 072 5 180 280 (lokaal tarief).

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres opgeven/wijzigen?

    Je kunt je e-mailadres wijzigen via het contactformulier of telefonisch op 072 5 180 280 (lokaal tarief).

  • Hoe wijzig ik mijn IBAN?

    Een wijziging van je IBAN of betaalwijze kan alleen schriftelijk of via het contactformulier worden doorgegeven.

  • Wat moet ik doen als mijn partner en ik uit elkaar gaan?

    Als de verzekering op naam staat van de eigenaar van het huisdier, hoef je niets te doen. Als de verzekering niet op naam staat van de eigenaar van het huisdier kan de verzekeringnemer via het contactformulier of telefonisch op 072 5 180 280 (lokaal tarief) een afstandsverklaring opvragen.

    Deze moet door de nieuwe eigenaar ingevuld en ondertekend worden. De nieuwe eigenaar kan daarop aangegeven of hij/zij de verzekering over wil nemen.

  • Ik wil een wijziging doorgeven. Hoe doe ik dat?

    Er zijn verschillende manieren om een wijziging door te geven: Het contactformulier:
    Vind je hier op onze website.

    Telefonisch:
    De medewerkers van de klantenservice/declaratieafdeling zijn op
    072 5 180 280 (lokaal tarief) bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:30 uur.

    E-mail:
    Je kunt ons mailen via info@Reaaldierenzorg.nl. Denk je er aan dat een bankrekeningnummer of betaalwijze alleen schriftelijk/per mail of via het contactformulier doorgegeven kan worden.

  • Ik wil mijn polis beëindigen . Hoe zeg ik op?

    Opzeggen kan zowel telefonisch, schriftelijk of via het contactformulier op onze site. Vanaf de ingangsdatum van je verzekering ben je één jaar verzekerd. Aan het eind van elk verzekeringsjaar verlengen wij je verzekering automatisch met weer één jaar. Na het eerste jaar kun je je verzekering dagelijks stopzetten. Indien van toepassing betalen wij de teveel betaalde premie aan je terug.

  • Mijn huisdier is overleden. Wat gebeurt er met de verzekering?

    Ten eerste wensen wij je veel sterkte met het verlies van je huisdier. Wij beëindigen je verzekering 1 dag na overlijden. Je moet het overlijden natuurlijk wel aan ons melden.

    Als je een declaratie indient waaruit blijkt dat je huisdier is overleden, beëindigen wij de polis naar aanleiding van deze declaratie. Je hoeft dan geen overlijdensverklaring meer toe te sturen.

    Als je geen declaratie indient dan hebben wij een overlijdensverklaring van je dierenarts nodig. Dit mag ook een kopie van de nota van de dierenambulance, crematorium of begrafenis zijn. Daarnaast wordt, indien van toepassing, de te veel betaalde premie op je IBAN teruggestort.

  • Mijn huisdier gaat naar een andere eigenaar. Wat moet ik doen?

    Via het contactformulier of telefonisch op 072 5 180 280 (lokaal tarief) kan er een afstandsverklaring opgevraagd worden. Deze moet door de nieuwe eigenaar ingevuld en ondertekend worden. De nieuwe eigenaar kan op het formulier aangeven of hij/zij de verzekering over wil nemen.