Veelgestelde vragen

Alles over premies, betalingen, rekeningnummers en het gebruik van iDeal

Betalen, IBAN, iDeal

  • Ga ik elk jaar meer premie betalen?

    Jaarlijks berekenen wij een nieuwe premie. Wij laten je een maand voor ingang van het nieuwe verzekeringsjaar weten wat die nieuwe premie is, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. De premie kan zowel omhoog als omlaag gaan. Hoe ouder je huisdier, hoe kleiner de kans is dat de premie omlaag gaat. De reden hiervoor is dat de ziektekosten meestal hoger worden naarmate een dier ouder wordt.

  • Wat betekent de jaarlijkse herberekening

    De premie van de Reaal Dier & Zorg Bewust en Basis Verzekering wordt jaarlijks opnieuw berekend voor je (zoals je ook gewend bent van je eigen zorgverzekering). Dit kan zowel een premiestijging als een premiedaling betekenen.

  • Wat moet ik doen als de automatische incasso van Reaal niet is gelukt?

    Betaal je via automatische incasso en is je premie niet betaald?
    Dan proberen we je premie binnen 2 weken opnieuw te incasseren. Is je rekening geblokkeerd voor incasso of heb je de automatische incasso teruggeboekt? Dan ontvang je een e-mail met het verzoek om de premie alsnog handmatig te betalen.

    Betaal je via iDEAL en heb je je premie niet betaald?
    Je krijgt dan na het verlopen van de betaaltermijn een nieuwe e-mail met een betaallink.

    Goed om te weten
    Betaal je de premie niet? Dan sturen wij je een aanmaning. Hierin geven we je een termijn van 14 dagen om te betalen. Lukt het niet binnen deze termijn te betalen, dan kunnen we je verzekering beëindigen.

  • Kan ik voortaan jullie betaalinformatie in de digitale box van mijn bank ontvangen?

    Nee, helaas zijn we nog niet zover dat wij direct naar jouw bank kunnen mailen wat je aan ons moet betalen. Zodra we zover zijn, hoor je dat uiteraard van ons.

  • Hoe lang duurt het voordat ik de teveel betaalde premie terug krijg?

    De teveel betaalde premie wordt binnen 14 dagen nadat de verzekering is stopgezet aan je terug gestort.

  • Hoe kan ik betalen bij Reaal Dier & Zorg?

    De premie en assurantiebelasting worden per maand of per jaar vooruit betaald. Je kunt de betaling voldoen per automatische incasso of iDEAL. Let erop dat je de premie op tijd betaalt.

    Als je niet op tijd bent met betalen, kan dit tot gevolg hebben dat er geen dekking meer is op de verzekering.

  • Hoe lang moet ik premie betalen?

    Je betaalt premie zolang de verzekering loopt. Als je de verzekering hebt beëindigt, krijg je van ons een bevestiging per brief. Vanaf de vermelde beëindigingsdatum in de brief betaal je geen premie meer.