Veelgestelde vragen Comfort

Algemene informatie over onze voorwaarden

Voorwaarden

  • Wat betekent een wachttermijn?

    Met de wachttermijn willen we voorkomen dat we dieren verzekeren die al een ziekte bij zich dragen, waarvan de klachten mogelijk pas na ingang van de verzekering tot uiting komen. Je bent verzekerd vanaf de ingangsdatum die op de polis staat vermeld. Vanaf deze datum geldt een wachttermijn van 30 dagen. Medische kosten die het gevolg zijn van een ziekte of aandoening waarvan de symptomen zijn ontstaan binnen deze wachttermijn, worden niet vergoed. Het maakt daarbij niet uit of de medische kosten tijdens de wachttermijn zijn gemaakt, of daarna.


    Deze wachttermijn geldt niet:

    • Voor een ongeval: de kosten van een behandeling veroorzaakt door een aantoonbaar ongeval dat heeft plaatsgevonden tijdens de wachttermijn vergoeden wij wel.
    • Als je huisdier bij het ingaan van de verzekering tussen de 49 en 119 dagen oud is

    "

  • Wordt mijn verzekering stilzwijgend verlengd?

    Je sluit de verzekering af voor één jaar. Aan het eind van elk jaar verlengen wij je verzekering automatisch met één jaar. Een maand voor de verlengingsdatum van je verzekering ontvang je van ons bericht.

  • Waar kan ik de polisvoorwaarden vinden/aanvragen?

    Je kunt de polisvoorwaarden hier downloaden vanaf onze site.

  • Ik wil een pdf downloaden. Hoe doe ik dat?

    De folders en uitkeringsspecificaties zijn in het bestandsformaat .pdf. Voor het openen van dit formaat heb je Adobe Reader nodig. Heb je nog geen Adobe Reader of heb je problemen met het openen van een bestand? Download dan hier de nieuwste versie van Adobe Reader.

  • Welk recht is van toepassing?

    Deze website en de voorwaarden zijn uitsluitend onderworpen aan Nederlands recht. Alle geschillen die in verband met deze voorwaarden ontstaan, geschillen over het bestaan en de geldigheid daarvan daaronder begrepen, zullen worden beslecht door een bevoegde Nederlandse rechter.

  • Waarom zijn er uitsluitingen op de polisvoorwaarden?

    Zoals elke verzekering kent ook Reaal Dier & Zorg uitsluitingen in de polisvoorwaarden. De belangrijkste reden waarom verzekeraars uitsluitingen hebben op hun verzekering is omdat de premie daardoor betaalbaar blijft. Het basisprincipe van een verzekering is dat heel veel mensen (verzekeringnemers) allemaal een beetje geld (premie) betalen om zo een "voorraad" aan te leggen.

    Wanneer een verzekeringnemer grote kosten maakt kan uit die voorraad uitgekeerd worden. Alle verzekeringnemers betalen dus premie om de schade van een andere verzekeringnemer te kunnen betalen. Hoe meer er verzekerd is (dus hoe minder uitsluitingen) hoe meer premie er betaald moet worden om ''het potje'' op peil te houden; er zal immers ook meer uitgekeerd worden.

    Hoe meer uitsluitingen, hoe lager de premie, want in geval van schade zal er ook minder uitgekeerd worden. Bij Reaal Dier & Zorg zijn we op zoek gegaan naar een optimale dekking voor een zo betaalbaar mogelijke premie, zodat veel verzekeringnemers er gebruik van kunnen maken. Belangrijk bij het aangaan van de verzekering is dat je de polisvoorwaarden goed leest en je dus van de uitsluitingen op de hoogte bent. Mocht je je er niet in kunnen vinden, dan kun je de verzekering binnen 14 dagen nog opzeggen.

  • Hoe kan ik gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd?

    Na het afsluiten van de verzekering maken wij de polis voor je op. Vanaf het moment dat je de polis ontvangt heb je 14 dagen bedenktijd. Als je beslist de polis te annuleren moet je dit binnen 14 dagen aan ons doorgeven. Wij sturen je altijd een schriftelijke bevestiging over het intrekken van je polis.
    Wanneer je geen gebruik maakt van de 14 dagen bedenktijd, geldt de opzegtermijn zoals deze in de voorwaarden geregeld is.