Veelgestelde vragen Comfort

Alles over premies, betalingen, rekeningnummers en het gebruik van iDeal

Betalen, IBAN, iDeal

  • Ga ik elk jaar meer premie betalen?

    Ja. Ieder jaar verhogen wij de premie van de Reaal Dier & Zorg Comfort Verzekering met 4%. Heb je daarnaast ook een Aanvullende Dekking? Dan kan die premie ook worden verhoogd met 4%. Als het door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende 'Consumentenprijsindex alle Huishoudens' meer is dan 4%, kunnen we de premie verhogen tot de consumentenprijsindex. De premie van de eventueel meeverzekerde Vaccinatie + Crematie Dekking indexeren wij niet.

  • Wat betekent de jaarlijkse indexering

    Bij de Comfort Verzekering kent Reaal Dier & Zorg een standaard indexering. De premie wordt jaarlijks bij voortzetting van de verzekering met 4% verhoogd. Indien het door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende 'Consumentenprijsindex alle Huishoudens' meer is dan 4%, kunnen we de premie verhogen tot de consumentenprijsindex.

  • Wat moet ik doen als de automatische incasso van Reaal niet is gelukt?

    Als je betaling is mislukt, kun je het factuurbedrag ook zelf overmaken. Ten name van:

    Reaal Dier & Zorg
    IBAN: NL08ABNA0641205724


    Vermeld in de omschrijving je polisnummer en de periode waar het over gaat.

  • Kan ik voortaan jullie betaalinformatie in de digitale box van mijn bank ontvangen?

    Nee, helaas zijn we nog niet zover dat wij direct naar jouw bank kunnen mailen wat je aan ons moet betalen. Zodra we zover zijn, hoor je dat uiteraard van ons.

  • Hoe lang duurt het voordat ik de teveel betaalde premie terug krijg?

    De teveel betaalde premie wordt binnen 14 dagen nadat de verzekering is stopgezet aan je terug gestort.

  • Hoe kan ik betalen bij Reaal Dier & Zorg?

    De premie en assurantiebelasting worden per maand of per jaar vooruit betaald. Je kunt de betaling voldoen per automatische incasso of iDEAL. Let erop dat je de premie op tijd betaalt.

    Als je niet op tijd bent met betalen, kan dit tot gevolg hebben dat er geen dekking meer is op de verzekering.

  • Hoe lang moet ik premie betalen?

    Je betaalt premie zolang de verzekering loopt. Als je de verzekering hebt beëindigt, krijg je van ons een bevestiging per brief. Vanaf de vermelde beëindigingsdatum in de brief betaal je geen premie meer.