Veelgestelde vragen

banner migratie.svg

Reaal Dier & Zorg wordt OHRA

Reaal Dier & Zorg is onlangs overgenomen door Nationale-Nederlanden. Dat betekent dat je huisdier verzekerd wordt bij OHRA, onderdeel van Nationale-Nederlanden. We kunnen ons voorstellen dat je hier vragen over hebt. Zeker als je al klant bent bij Reaal Dier & Zorg. Daarom vind je hieronder de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Kan ik nog een nieuwe verzekering aanvragen bij Reaal Dier & Zorg?

Vanaf 1 augustus 2020 kun je geen verzekeringen meer aanvragen bij Reaal Dier & Zorg. Vanaf 1 augustus 2020 kun je een huisdierenverzekering aanvragen bij OHRA. Net als bij Reaal Dier & Zorg, sluit je je verzekering bij OHRA direct online af. Snel en gemakkelijk, zonder gedoe.

Wat betekent de overname voor mij als klant van Reaal Dier & Zorg?

Je huidige verzekering bij Reaal Dier & Zorg loopt gewoon door en je kunt rekenen op onze diervriendelijke service zoals je deze gewend bent. 2 maanden voordat je verzekering aan het einde van het verzekeringsjaar bij Reaal Dier & Zorg afloopt, wordt deze door Reaal Dier & Zorg opgezegd. Je ontvangt op dat moment ook de eerste informatie over het aanbod voor een vergelijkbare huisdierenverzekering bij OHRA. OHRA zorgt er voor dat je het aanbod op tijd krijgt en wordt dan je nieuwe verzekeraar.

Moet ik als klant zelf iets doen?

Je verzekering bij Reaal Dier & Zorg wordt beëindigd aan het einde van het verzekeringsjaar. Vanaf die datum is je huisdier automatisch verzekerd bij OHRA. Je hoeft hiervoor niets te doen. 2 maanden voordat je verzekering bij Reaal Dier & Zorg wordt beëindigd, ontvang je de eerste informatie over het aanbod voor een vergelijkbare huisdierenverzekering bij OHRA.

Waarom ben ik nog niet persoonlijk geïnformeerd?

Natuurlijk ontvang je als klant van Dier & Zorg hier nog een persoonlijk bericht over. Je ontvangt dit bericht 2 maanden voor de einddatum van je verzekering. Hierin staat alle informatie over de beëindiging van je verzekering bij Reaal Dier & Zorg. Je ontvangt tegelijkertijd van OHRA de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij OHRA. Dit aanbod ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal Dier & Zorg. Je huisdier blijft dus goed verzekerd.

Uiteraard kies je zelf of je gebruik maakt van het aanbod van OHRA.

Hoe en wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn verzekering bij Reaal Dier & Zorg en de ingang van mijn nieuwe verzekering bij OHRA?

2 maanden voor de einddatum van je verzekering, ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal Dier & Zorg over de beëindiging van je verzekering bij Reaal Dier & Zorg. Je ontvangt tegelijkertijd van OHRA de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij OHRA. Dit aanbod ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal Dier & Zorg. Je huisdier blijft dus goed verzekerd.

We verwachten dat de eerste klanten in september 2020 de eerste informatie over de nieuwe verzekering van OHRA ontvangen. De laatste klanten ontvangen in september 2021 de informatie.

Wat als ik het niet eens ben met de verzekering van OHRA?

Wil je geen gebruik maken van het aanbod voor een nieuwe verzekering van OHRA? Dan heb je natuurlijk altijd het recht om het aanbod van OHRA af te wijzen of om later de verzekering van OHRA op te zeggen en een andere verzekeraar te zoeken. Hoe je bezwaar kunt maken, staat in de informatiebrief van OHRA die je 2 maanden voor de ingangsdatum van de verzekering bij OHRA ontvangt.

Waar kan ik meer informatie vinden over de OHRA Huisdierenverzekering?

Kijk op ohra.nl/huisdierenverzekering voor alle informatie over de huisdierenverzekering van OHRA. Hier vindt je ook de polisvoorwaarden en een vergoedingenoverzicht. Heb je andere vragen over de huisdierenverzekering van OHRA? Neem dan contact op met OHRA.

Mijn huisdier is ouder dan 6 jaar, is deze dan nog wel verzekerd?

Is jouw dier al ouder dan 6 jaar en verzekerd bij Reaal Dier & Zorg? Geen zorgen. Oudere dieren gaan gewoon mee naar de nieuwe verzekering bij OHRA.

Is er bij OHRA ook weer een wachttermijn waarbinnen ik beperkt kan declareren?

Nee. Zodra jouw verzekering over gaat van Reaal Dier & Zorg naar OHRA sluiten de verzekeringen direct op elkaar aan. Je hebt daarom geen wachttermijn.

Worden bestaande aandoeningen uitgesloten bij OHRA?

Ontstond de aandoening tijdens de looptijd van je verzekering bij Reaal Dier & Zorg en kreeg je hiervoor vergoeding? Dan neemt OHRA dit gewoon over. De bestaande aandoening sluit OHRA dan niet uit.

Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

Heb je een vraag over je verzekering bij Reaal Dier & Zorg? Neem dan contact met ons op. Lees hier hoe je ons kunt bereiken en wat onze openingstijden zijn.

Heb je een vraag over je verzekering van OHRA? Neem dan contact op met OHRA.

Hoe kan ik mijn verzekering aanpassen?

Je kunt je verzekering bij Reaal Dier & Zorg aanpassen via het contactformulier. Zodra je een verzekering hebt van OHRA, ga je hiervoor naar MijnOHRA.

Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

Heb je nog een verzekering van Reaal Dier & Zorg? Dan kun je de wijziging doorgeven via het contactformulier.
Zodra je een verzekering hebt van OHRA, geef je deze wijziging door via MijnOHRA.

Heb je een verzekering bij Reaal Dier & Zorg én bij OHRA? Geef je nieuwe adres dan aan beide verzekeraars door.

Ik heb naast een verzekering bij Reaal Dier & Zorg, ook 1 of meerdere schadeverzekeringen bij Reaal. Wat verandert er voor mij?

Reaal en Nationale-Nederlanden zullen je hier apart over informeren.

Heeft de overname gevolgen voor mijn premie en voorwaarden?

Zolang je verzekering nog loopt bij Reaal Dier & Zorg, verandert er niets aan je premie en je voorwaarden. In de voorinformatie en het aanbod van OHRA dat je voor de einddatum van je verzekering bij Reaal Dier & Zorg ontvangt, zie je de premie en de voorwaarden van je nieuwe verzekering bij OHRA.

Ik heb een verzekering via Gezondheid Verzekerd en maak gebruik van het Premie Voordeel. Blijft dit voordeel van toepassing?

Als je een verzekering hebt afgesloten via Gezondheid Verzekerd dan kun je aan het einde van het verzekeringsjaar bij Reaal Dier & Zorg nog 1 keer de Premie Voordeelkaart insturen. Reaal Dier & Zorg keert vervolgens de korting op je jaarpremie uit op het bij ons bekende rekeningnummer. Ga voor meer informatie naar gezondheidverzekerd.nl.

Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

Zolang je verzekering nog loopt bij Reaal Dier & Zorg, verandert er niets aan je automatische incasso. Twee maanden voordat je verzekering bij Reaal Dier & Zorg afloopt, ontvang je van OHRA meer informatie over je nieuwe verzekering. OHRA zal je dan ook informeren hoe zij de premie gaat incasseren.

Ik heb een nota, waar kan ik deze indienen?

Zolang je verzekering nog loopt bij Reaal Dier & Zorg, kun je je nota bij ons declareren. Zodra je verzekerd bent bij OHRA, declareer je je nota via MijnOHRA.

Heb je nog een nota van een behandeling in de periode dat je huisdier nog verzekerd was bij Reaal Dier & Zorg, maar is je verzekering bij Reaal Dier & Zorg beëindigd? Dan kun je deze nota gewoon nog bij ons declareren.

Wat gebeurt er met mijn nota als mijn verzekering bij Reaal Dier & Zorg is beëindigd?

Een nota die al in behandeling is bij Reaal Dier & Zorg wordt door ons afgehandeld. Zodra je nieuwe verzekering bij OHRA is ingegaan, kun je je declaraties via MijnOHRA indienen bij OHRA.

Heb je nog een nota van een behandeling in de periode dat je huisdier nog verzekerd was bij Reaal Dier & Zorg, maar is je verzekering bij Reaal Dier & Zorg beëindigd? Dan kun je deze nota gewoon nog bij ons declareren.

Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

Is je klacht ingediend bij Reaal Dier & Zorg? Dan handelen wij je klacht af.

Mag OHRA mijn persoonsgegevens gebruiken zonder mijn toestemming?

Omdat je een overeenkomst hebt met Reaal Dier & Zorg en omdat OHRA en Reaal Dier & Zorg door de overname onderdeel uitmaken van één bedrijf (Nationale-Nederlanden), mag OHRA je persoonsgegevens gebruiken. Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat je goed verzekerd blijft. OHRA gebruikt de persoons- en productgegevens volgens haar privacy statement. Reaal Dier & Zorg en OHRA houden zich daarbij aan de privacyregelgeving.

Meer informatie over het gebruik vind je in het privacy statement van OHRA.

Wil je meer informatie lezen over de krachtenbundeling van VIVAT en NN Group?

Op deze informatiepagina lees je meer over de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden en wat deze overname voor jou betekent.